По даргад амласны дагуу Түүхийн хичээл дээр заадаггүй(хойшдоо ч заахгүй) гомосэксүализм ын түүх цувралаас 2 ыг орчуулж блогтоо тавихаар боллоо..Эхнийх нь дундад зууны японы тухай..дараах нь эртний Гэрээгийн гүн ухаантан Сократ ын тухай байх болно. энэ 2 сэдвийг сонгосон маань ч учиртай..дараа учирыг тайлбарласу. Чайковский аниа болоод Лэо эмээгийн тухай По гийн блог оос үзнэ үү..онц шаардлаггүй гэж үзсэн хэсгээ, бас гомосэксүализмын тухай ямар ч анхан шатны ойлголтгүй хүн уншихад ойлгомж муутай гсн хэсэгээ хасаж орчуулав..мөн нэр томёонуудыг дураараа орчуулсан тул ямар нэг алдаа анзаарсан хүн байвал коммэнт үлдээнэ үү..
ЭХЛЭЛ
Юуг нь нуухав, манай Япон улсын түүх гэй хүмүүстэй холбоотой бичлэг, агуулгаар машид баялаг билээ..Учир нь , Эдо гийн(Эдо гийн үе нь 1600-1868) эхэн үеийн японы нийгэмд Ижил хүйстэнтэйгээ явалдах=homosexualism нь хэн ч хачирхаад байхааргүй ердийн үзэгдэл бсантай холбоотой..
тэр ч байтугай , эрэгтэй хүнд биеэ үнэлэх залуу хөвгүүдийн тусгай кафэ?(кагэма жая(1)=Гэйша гийн эрэгтэй хувилбар гэж ойлгож болно) Токио д 11 газар байсан төдийгүй, нэриги хэмээх чийгшүүлэгч тос(love oil-lubricant), мөн ижил хүйстэний бэлгийн харицааг харуулсан хэвлэмэл матэриал тоолж баршгүй олон бсан байх юм..өнөө үеийн гэй хүмүүсийн орчинтой харицуулвал интэрнэтээс бусад нь бараг л байж..
Эдогийн эхэн үеийн нэртэй зохиолч Ихара Сайкакү(2) өөрийн Эрчүүдийн дурлалын түүх оршвой(3) хэмэх номондоо(1687 он!!) 「япон улс нь ижил хүйстэнүүдийн диваажин бөлгөө」 гэсэн бдаг . энэ номондоо「..Ертөнцийн бүхий л эрчүүд үзэсгэлэнтэй..Харин эмэгтэйчүүд дунд үзэсгэлэнтэй нь нэгээхэн ч үгүй」гсн Абэ Сэймэй(4)гийн алдартай мөрийг бас ишилсэн бдаг аж..
Японд яагаад гомосэxүализм өргөн тархсан бэ?
Буддын шашны уламжлалт сургаалиар бол эмэгтэй хүн нь 「бузар」 зүйл? юм..Тийм болохоор эхнэр авах нь байтугай , эмэгтэй хүнтэй сээгэс хийх нь бузар үйл, сээгэс хийвэл бузартана гэж үздэг бсан тул сүм хийдэд шавилан сууж буй лам нарын хувид хатуу хориотой зүйл бсан аж..харин эрэгтэй хүмүүс хоорондоо сээгэс хийх нь 「нөү проблэм」 бсан бололтой.. Анх лам нар болоод шавь банди нарын хооронд эхэлсэн энэ харицаа удалгүй язгууртанууд болоод цэргийнхэн(самүрай)ий дунд тархсан байна..
Дайнт үеийн (戦国時代-1493-1573) самурай нарын дунд эмэгтэй хүний хормой хоттой хөөцөлдөлгүйгээр,зөвхөн эрэгтэй хүнтэй сээгэсийн харицаатай байх нь 「зөв,ариун явдал」д тооцогддог байж..удалгүй Эдогийн эрин эхэлсэнээр хамрах хүрээ нь лам нар, цэргийнхэн, язгууртаны хүрээнээс халин жирийн харц иргэдийн дунд ч өргөн тархаж, (5) Вакашүү(5) хэмээх тусгай соёлыг хүртэл бий болгосон байна..
Гомосэксүализм тай нэр холбогддог алдартанууд
манай түүхийн(япөн улсын) гол баатруудын дунд гомосэкстэй нэр холбогдсон хүн тоо томшгүй олон бөгөөд энд цөөн хэдийг нь танилцуулбаас;
(японы түүх гадарладаг хүмүүс шууд мэдэх бизээ.эдгээр нэрс нь япон түүхийн нэн чухал хүмүүс бөгөөд монголынхоо түүхтэй зүйрлэвээс Занабазар,Амарсанаа, Чингүнжав Дулдуй хутагт Данзанравжаа гэх мэт алдартануудтай дүйнэ.)
Күүкай(空海-774-835)-Хэйаны үеийн(794-1185)алдартай лам..Японд Хятадын Тан улсаас гомосэксүализм ыг нэвтрүүлсэн гэгддэг ..Камакүрагийн үед бичигдсэн Цүрэзүрэгүса(徒然草) хэмээх алдартай эссэний 54 р бүлэгт (1330 оны үеийн зохиол) Күүкайгийн гомосэкс episode「..ламтан Омүро гийн нэгэн бандийг уургалж?учир ургуулж? ..」бгаа тухай дурдсан бдаг.
Фүживара Ёринага(1120-1156)- Японы язгууртан , төрийн зүтгэлтэн, том албан тушаалтан...Хoжим нэрд гарсан Тайки(台記) хэмээх өөрийн өдрийн тэмдэглэлдээ эрэгтэй хүнтэй унтсан тухай сэтгэгдэлээ(бодвол том боожгойтой нөхөр байлаа гэсэншүү л юм бсан болов уу)」, мөн язгууртануудын дунд гомосэксүализм хэрхэн өргөн дэлгэр тархсан байсан тухай дэлгэрэнгүй тэмдэглэсэн бдаг байна..
Ашинага Ёшимицү(1358~1408)-Мүромачи гийн үеийн чадварлаг цэргийн жанжин..Насан туршдаа, японы Но тэатрын жүжигчин Зэами тай амрагийн холбоотой бсан..
Ода Нобүнага(1534~1582)тухайн үед өөрийн туслах,нарийн бичигийн үүрэг гүйцэтгэж бсан Мори Ранмарү тэй янагийн холбоотой бсан тухай факт нь дэндүү алдартай..Маэда Тошиэ(бас алдартай цэргийн жанжин) ч хөвгүүн ахуйдаа Нобүнага тай холбоотой бсан боловч насанд хүрсэн хойноо түүнд хаягдсан болтой..
Такэда харүнобү(1521~1573)-түүхийн сурвалжуудад тэмдэглэснээс үзвэл нэг үе 「эрчүүдийн далайд」 хэт хөл алдсаны улмаас ажилаа хийхгүй дээрээс донго хүртэж бсан ..дурлалт залуудаа бичсэн「...би түүнтэй унтаагүйшдэ..ганцхан чамд л хайртай」..「..тэй дахиж уулзахгүй ээ, би ..」гэх мэтээр андгай тангараг тависан хайрын захиа нь өнөө үлджээ...
Үэсүги Кэншин(1530~1578)- сурвалжит ноён, цэргийн эрхтэн-үхэн үхтлээ эмэгтэй хүнтэй ойртохгүй гээд эхнэр аваагүй тэрбээр үргэлж царайлаг туслах дагуулж явдаг байж..Наоэ Канэцүгү хэмээх алдартай цэргийн эрхтэнтэй амрагийн холбоотой бсан.
Датэ Масамүнэ(1567~1636)өөрийн амраг бсан Сакүжүүро хэмээх хөвгүүнд 「араараа тавиуллаа」хэмээн дэлбэртэлээ уурласан боловч 「араар тавиагүй」түхайгаа цусаараа тамгалсан захиаг(血判状) Сакүжүүрогоос хүлээн авсаны дараа:
「үнэнч эсэхэд чини эргэлзсэнд уучлаарай..тэгэхэд би гэж нэг юм согтуу байсан, дээр нь ингэтлээ уур хүрнэ гэж бодоо ч үгүй..чамайг хуруугаа зүсэн байж ийм захиа явуулах гэж буйг уридчилаад мэдсэн бол яавч болиулах бсан гдгт итгээрэй..хүмүүс харчихвал эвгүй учираас нууцаар захиа явууллаа.. 」 гсн хайрын захиа нь эдүгээ үлджээ..уул нь япон эх дээрээ манайхаар бол, хайраа майраа гсн нилээн нялуун үгтэй юм...даанч би нялуун орчуулах гэхээр үг орж ирдэггүй..миний 「мэргэжлээс гадуур」 учир..кк
Мацүо Башо- 1644~1694)
Алдарт 「Хуучин цөөрөм Мэлхий үсрэв Усны чимээ」 хэмээх сонгодог хайкү г зохиосон. хайкүг өнөөгийн хэлбэрт оруулж суурийг нь тависан шүлэгч..Өөрийн хайртай шави Тококү г үргэлж багынх нь өхөөрдсөн нэр болох Мангикүмарү гаар нь энхрийлэн дууддаг бсан ба аянд дагуулж явдаг байж..
..Шөнө хүйтэн ч
түүнтэйгээ унтахад
ажрахгүй...гэх мэт хөөрхөн шүлгүүдийг хамт байх үедээ бичсэн бол,Мангикүмарү тай уулзаж чадахаа болисон хойноо
..Зүүдэнд
түүнийгээ ирэхэд сэрэв
нүдэндээ нулимстай..гсн мөрүүдийг үлдээжээ.
Онцлог
Тухайн үед эрэгтэй хүнтэй унтлаа гээд Гомо,гэй гэж нэрлэдэггүй байж..тэгж тусгаарлаж нэрлэж паа пүү болоод байхаар онцгой тусгай үзэгдэл биш байсан тай холбоотой... Байсээгэс хандлагатай байх нь ерөнхийдөө cool эд байсан бололтой..
Орчин үед хэрэглэгдэж буй гэй гомосэкс,ижил хүйстэн гсн хэллэг, ойлголт нь 100 аадхан жилийн настай..
2.т харицаа ихэвчлэн эзэн ноён, түүний туслах өсвөр насны хөвгүүд, эсвэл лам багштан шави банди гсн захирах захирагдах харицааны нэг хэсэг бсан аж..энэхүү харицааг шинэж чанараар нь тодорхойлбол;
Эзэн нь
1.бэлгийн хэрэгцээ
2.эзний хувьд ивгээл үзүүлэх( одооны ойлголтоор бол өөд нь татах)
3.жирэмслэхгүй учир сэтгэл амар харицаанд орж болно(нөгөө утгаараа хэзээ ч харицаагаа тасалж болно)
Залуу хөвгүүдийн хувид:
1бэлгийн хэрэгцээ
2.албан тушаал, эд хөрөнгө гээд дээш дэвжихэд туслалцаа авах(крандуулах)
3.эзэндээ үнэнч байх
гсн шинж чанартай харицаа байжээ..
Хөвгүүдийн хувид ихэвчлэн 12-19 насны өсвөр насны царайлаг хөвгүүд байх ба 20 хүрвэл хөгшин төгцөг(?kk)т тооцогддог байжээ..
Монголын түүх*
монголд банди, бандидах гээд үг хэллэг,ойлголт байдгийг бодохоор сүм хийдүүдэд энэ үзэгдэл тодорхой хэмжээгээр бсан нь ойлгомжтой юм..ер нь ямар нэг нэр томёо, ойлголт байна гдг бол тухайн асуудал нилээн өргөн хэмжээнд, дор хаяхад жирийн иргэдийн түвшинд мэддэг бсан гсн үг болов уу. ганц 2 тохиолдолын төлөө шинэ нэр томёо гарна гэж байхгүй болохоор.
дээр үеийн кино номноос харж байхад, залуу хөвгүүд ихэвчлэн лам багшийнхаа гэрт насанд хүртэлээ шавилан суудаг бсан тухай гардаг ..Хувисгалаас өмнө манай хүн ам 700,000 байхад ,ламын тоо 100,000 бсан гэдэг албан ёсны статистик бдаг билээ..ихэнхи лам нар эхнэр авдаггүй бсан гээд бодохоор....хмм..сонирхолтой л юм..
Дээр нь хүрээ хийдэд эмэгтэй хүн амидрах, тэр ч байтугай харц ард хүн орж амидрах хориотой бсан билээ..Нийслэл хүрээний хувид 1800 аад оны эхэн хүртэл энэ дүрэм хүчинтэй бсан ч сүүлдээ хятад худалдаачидыг дагаад жирийн хар (лам бус гсн үг) , хүмүүс орж ирсэн, мөн аймаг шавь бүрээс төлөөний газар (одоогийнхоор бол нутгийн зөвлөлийн оффис) суух болсоноор жирийн иргэд нэмэгдсэн тухай түүхэнд тэмдэглэсэн байдаг....Нийслэл хүрээнд лам ,хар холилдон суух болсон гдг нь нэг дор амидарна гсн үг биш, хороо хороогоороо салж тусдаа амидардаг байж..Зүүн хүрээ, баруун хүрээ, Наймаа хот(одоогийн ойлголтоор бол хятад хороолол- china town), борчуудын хороо гээд тусгай хэсгүүдэд хуваагддаг бсаныг бүгдээрээ мэдэх байx..хэлэх гээд бгаа зүйл маань, ердийн амидрлаас тасархай , зөвхөн эрчүүдээс бүрдсэн тэр хүрээнд , ямаршуухан шөнийн амидрал өрнөдөг бсан нь сонирхолтой л гэж хэлэх гээд бгаа юм..
үнэн эсэх нь эргэлзээтэй ч шинэ үеийн төлөөлөгч нараас Богд хаан, Бодоо сайд, Чойбалсан гэх мэт хүмүүсийг гэй бсан тухай албан ёсны бус мэдээнүүд бдаг билээ..магадалж нягтлах нь манай түүхчидийн хэрэг буйза.
ТАЙЛБАР ЗҮҮЛТ
1.кагэма жая-陰間茶屋
2.Ихара сайкакү井原西鶴
3.Эрчүүдийн дурлалын түүх оршвой=男色大鑑
4.Абэ сэймэй=安倍晴明
5.Вакашүү=若衆
“МЕГА БУС” ТӨСӨЛ БА “ТОО ХЭМЖЭЭГҮЙ” АЖИЛЛАХ ХҮЧ
7 hours ago
16 comments:
ХХ зууны Монголын түүхээс харахад "нэр томьёо, ойлголтын тухайд" янз бүрийн юм үзэгдэж л байдаг.
Харин тэр Чойбалсан гэй байсан гэдэг юу л бол доо, хө.
Өчнөөн олон хүүхэнтэй орооцолдож байсан "өрлөг жанжин" шүү дээ. Хэрвээ наад баримт чинь "найдвартай" бол тун ч сонирхолтой юм байна шүү!
Huurhun shd. Ingeed bicheed baival hen chamaig zodohov!? Keke
Banjig deer blog neesen, neg ih hun orj irdeggui boltoi bailee... :(
сонирхолтой нийтлэл бнаа.
Бодоо Чойбалсан хоёрыг найзалдаг (үерхдэг) бсн гэж сонсжийсийм бн. хажуу хашааны өвгөн нь олонд зарласан гсн
ter uyeiin hureenii ihes deedees gay baisan talaar arhivt baidag , tuuhchid ch uuniig el gargaad yaridaggui.
Bodoo Sukhbaatar gej yaridag yum.
Ter uyeiin hureenii hamgiin tsarailag bandi bol choibalsan baisan gedeg shuu.
Ter uytei holbood yarikh yum bol, Bogd khaan zondoo tuukh deer bichigddeg. ulaan malgaitiin yos geed lam nar hoorondoo yavaldakh talaar yoslol baidag . Ganjuur danjuuriinn boti deer ch ene tuhai baij baigaa. Yer ni mongoliin tuukh bolood , yos zanshild olon sejuur baidag . ikh sain unshikh yum mongoliin nuuts tovchoon deer chingis jamukh hoyer amraglav gesen ug baigaa , ter ug bol zugeer naiz nokhorloliin ug bish sex utga ilerkhiilsen gedeg deer tuukhchid hurtel margalddag. Yer chinggis jamukhiin hariltsaa il ba dald utgaaraa tuukhchidiin huvid sonirhol tatdag ukhaad uzvel yuo baigaa bol ???
Choibalsan, Bodoo gay bsan baij magad gevuu? Unen bish l baigaasai.
чингис??хмм ёстой шинэ мэдээлэл бн.
амраглав гдг үг яаж яаж хэрэглэгддэг бсн нь бс сонин бх?
uuuuu nom bicheed hayasan baina sh d, bravo :) say nuguu tsenher tengeriin tsaana geed uzesgelengiin dagaldah taraah material deer ene talaar mongoldyke ih sonin sonin barimt yums bichsen bsan, teriig olj tavih yumsaan
soronzon>
minii huvid Choi~g sejigleh bas neg undeslel ni huuhedgui(olon emegteitei holbogdson ni unen bol dor hayajneg huuhed uldmeer yum)..yahav urgui hun bsan ene ter gej boloh l um..
po>
chi bid 2 neeree boon GAY LIB okama bolj guitsejiinaa..
Lilo> 2uulaa lam garaltai bas ur huuhed gej yum uldeegeegui bolohoor tegdeg baih..ene dam yaria neeree haanaas uudelteig togtoovol ih l sonirholtoi baih bolno do
erchuud>
wow.sonirholtoi yum baina..Ganjuur danjuur, mon ulaan malgaitnii yos gdgee delgeruulbel ih sain baina..esvel yamar nomon deer bdgiig helj ogvol ih bayarlana.
Eric>
yagaad?
Oso>
mngoldyke iin yum oldvol huvaaltsaaria daa.
ширүүн юмаа анх удаа блогт чинь орж байна, анх удаа Чой, Бодоо нтрийг гомо гэж сонслоо бас бодоод байхаар тийм байж болох талтай ч юм шиг kkkk
bayrlalaa sonirholtoi blaa
moonoo>
shiruun bain oo?
Choi~,Bo nariig gay bsan gej mongoliin sonin deerees l unshij bsan yum baina..
M.Caroline>
tnks..:)
Нилээн сонирхолтой мэдээлэл бнаа. Ода Нобунага, Мацуо Башёг гэй гэдгийг мэдсэнгүй.
Мацуо Башё хайку найрагчаас гадна мундаг Зэнч. Түүний сургаалиуд нь бас л бодууштай...
Германд бас "кагэма жая" нилээн байдаг юм байна лээ.
Нээрээ, Богд харин биш байх. Оюутан байхдаа нилээн сайн мэдлэгтэй түүхч багшаасаа энэ тухай асуутал "Үгүй, харин ч эсрэгээрээ залуухан охидыг шилж, таалдаг байсан" гэж хэлсэн.
Сүхбаатрыг л лав нилээн мөрийтэй тоглодог байсан гэдэг. Бодоог харин бошго халсан ... хэх
hehe sonirholtoi barimt bna shuu
Post a Comment